Tønder Veteran Klub anno 2005

Renovering af min MG B fra 1967                                        3. og sidste del.

Da jeg skrev 2. del af mit store MG B renoveringsprojekt, sluttede jeg med at skrive følgende: ”Så stopper jeg for denne gang, jeg håber ikke, der skal gå lang tid, inden jeg følger op på renoveringen af MG’ en.

Det holdt ikke stik. Disse linjer skrev jeg i 2014, og i dag skriver vi 2020 – MG ‘en holder i garagen, synet, afgift betalt, med gamle historiske nummerplader – men vejen derhen har været lang, krævende, besværligheder, dumheder, ugidelighed, sygdom og ind imellem...

Kr.himmelfartstur

Når vi nu ikke kunne komme på besøg, hos vores venner fra Tyskland, som jo desværre er aflyst, som alt andet planlagt, var gode råd dyre, køre en tur ville vi jo J
Så Ulla siger, kan du ikke forsigtigt spørge på Facebook, om der er nogle der vil med på en køretur, så jeg spurgte…..

Susanne og Jens Peder samt Henriette og Kim var friske, og ville gerne med.

Vi mødtes kl. 12.30 på Seggelund syd for Christiansfeld, hvorfra turen gik via den gamle hovedvej til Vejle. Vi kørte langs Vejle fjord, under broen, og op igennem skoven forbi Munkebjerg hotel (...

Bredebro 12/2/2020

Af Svend Lorenzen

Lidt Hillman Historie i Bredebro

I 1937 købte Hans Chr. Lorenzen en smedeforretning på nu Storegade 8 i Bredebro, men forretningen gik dårligt, så det blev til Lillebil (Taxa), biludlejning, brugt bilsalg og reparation. Den første tank i området blev startet i 1938 den passede Hans Chr. Lorenzens far Laust, det var D.D.P.A. som blev til ESSO og senere Statoil. I 1954 købte han en ny Moskvit og fik så tilbudt Citroen og Britmo forhandling. British Motors hed Rootes i Danmark og bestod af Humber,...

Besøg af ”Sinne Gas” fra Bredebro

Knallertklubben 6261 Sinne Gas

Den lille lokale knallert...

En uge i overdrive

Af Kim Frandsen

Efter en meget hektisk vinter og forår rent arbejdsmæssigt, havde Henriette og jeg behov for at komme lidt væk og stresse af. Vi fandt et hul i kalenderen i slutningen af maj/starten af juni. Den blågrønne Amazon, som vi fik færdig i 2018 er jo bygget som “rejsevogn” (bl.a. med nyrenoveret motor og gearkasse med overdrive, kardanaksel, hjullejer, bremser og kølesystem), så den skulle selvfølgelig med på turen.

Vi kiggede efter om der mon kunne være et Oldtimerarrangement i Tyskland, som kunne indgå i ferieturen. Vi læste om træffet Kr. Himmelfartsdag i byen Rethem. Den ligger ved floden...

Garage stafetten

1) Navn

Lars Øvig, Tønder.

For ca. 1 ½ år siden trak jeg stikket til arbejdsmarkedet. Jeg havde fået nok, og besluttede mig for at nyde tilværelsen og selv sætte dagsordenen for den kommende tid. Forinden havde jeg selvfølgelig kontaktet de relevante organisationer, banken og ikke mindst fruen, hunden i huset. Der var fuld støtte hele vejen rundt og ikke mindst fra hunden. (D. Figo, (D som Don)).

Nu ville jeg forsøge at realisere og nyde de ting, aktiviteter som jeg aldrig nåede i en travl hverdag. Og allerede nu i skrivende stund, er en stor del af disse visioner realiseret og...

På besøg hos en samler

Nogle gange kører man en tur og kommer forbi et hus, hvor garagens proportioner ikke helt er i overensstemmelse med resten af huset. Hvor det ser ud som om der er plads til mere end en Citroën Berlingo og to cykler. ”Gad vide, hvad der står derinde”, siger en lille stemme i mig, når jeg passerer den slags garager og deres huse. Jeg besøgte et af dem, for at finde ud af det.

Af Thomas Schiermacher, journalist

Sådan et hus bor Peter Pedersen i. Huset ligger i det grønne Nordsjælland lidt nord for København. Huset ligger tæt ud til vejen, og det man lægger mærke til, hvis man har hang til...

Læs hele artiklen...

Pas på! Ny benzin kan skade din motor

Fra januar kom der ny benzin i pumperne på landets tankstationer. Hidtil har benzinen været af typen E5. Nu hedder benzinen E10. Og du skal sørge for at tanke rigtigt.

Af Thomas Schiermacher

Det syner som en lille ændring, men faktisk kan det have stor betydning for dig, som kører i en klassisk bil eller på en veteranmotorcykel, for din forsikring dækker ikke, hvis du tanker forkert og skader bilen. Her fortæller vi dig hvorfor.

E10. Hvad betyder det? 10- tallet er et udtryk for, hvor meget bioethanol benzinen indeholder. 10 står for 10 procent....

Turen til Bremen Classic Motor Show Lørdag den 1. februar 2020

Tønder Veteran klub havde igen i år 50 billetter til Classic Motor Show i Bremen. Også denne gang blev bussen fyldt helt op med 50 glade mennesker, som skulle på en   hyggelig tur til Bremen.
Man kan sige, at her starter vi sæsonen, det er i alt fald det første arrangement i TKV i 2020.
Turen startede i Tinglev kl. 7.00 lørdag morgen, og herfra til næste holdeplads ved Padborg kl. 7.15.

Jeg må lige havde det her med. Kære Morten Jørgensen kom til tiden. Dette skyldtes, at de andre deltagere havde sagt til Morten, at vi skulle være i Tinglev kl. 06.30, og der stod Morten så før os...

Torvetræf i Højer

Midt på sommeren blev et super samarbejde etableret mellem Marsk Hotellet i Højer med Kaare Holler Jensen i spidsen og TVK indledt. Undertegnede havde af Jønne Marcussen fået et hint at Marsk hotellet i Højer der var under renovering ville lave et træf for borgere, turister og gamle køretøjer på torvet i Højer. Jeg tog derud, fik en super god snak med Kaare. Vi kom frem til at den 3. torsdag i juli, august og september skulle vi troppe op med vore køretøjer, parkere dem på torvet og i området omkring, så ville...

Dres´ lille rejse guide.

Turen går til Bogense

Fyn er fin …… og det er det.

Helle og jeg havde ferie, og vi havde besluttet at tage en overnatning i Bogense, en lille by, vi ikke før havde besøgt. Så efter morgenmaden tog vi afsted. Vi havde aftalt, at vi ville køre stille og roligt ad små veje og ikke køre på motorvejen. Vi blev godt nok nødt til at...

Garagestafetten

Af Kim Frandsen

Sommeren 2019 har budt på mange oplevelser for Henriette og jeg. En del har været planlagte - vel vidende de ville tage en del tid og ressourcer - herunder flere aktiviteter og en bog i anledning af 25-års jubilæet i Volvo Amazon Klub Danmark, som i alle årene har fyldt en del i kalenderen her hos os - samt en ugelang tur til Bremen og omegn i den blågrønne Amazon, og ikke mindst klubløbene i TVK, hvor vi i år stod for det afsluttende løb. Men vi har også haft nogle ikke planlagte oplevelser, herunder pludselig dødsfald hos en kollega og en sommerferie, som gik med...

COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK

Læs mere...

OK

Vi bruger cookies til statistik og målrettet markedsføring, samt til at huske brugerens login. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål.

Hvad er cookies?
Cookies er filer, der gemmes i din internetbrowsers filmappe, så den besøgte hjemmeside kan registrere,
at den besøgendes sprog, computer, smartphone, tablet eller lignende tidligere har besøgt hjemmesiden.

Cookies kan have mange forskellige formål og bruges f.eks. til at identificere tidligere besøgende og til
statistik over besøgende på en hjemmeside.

Hvordan cookies bruges på hjemmesiden
Vi gør brug af cookies fra Google Analytics. Formålet for disse cookies er igennem statistik at kunne gøre
hjemmesiden bedre så besøgende på hjemmesiden får en bedre oplevelse, samt at dokumentere besøgstal
for den pågældende virksomheds hjemmeside.
Vil du gerne fravælge cookies, der bruges til at opsamle statistik, kan du gøre det via dette link:

Opbevaringstid af cookies
Cookies bliver gemt i 30 dage og slettes derefter automatisk på din computer. Vær dog opmærksom på at
besøges hjemmesiden igen inden for 30 dage, så vil perioden blive fornyet.